Porsche i Audi razem rozwijają architekturę elektrycznych pojazdów

Kooperacyjna praca Porsche oraz Audi w obszarze elektromobilności zaczęła się niespełna rok temu. Obecnie, obydwaj producenci samochodów z grupy premium zwiększają współdziałanie nad rozwijaniem tej dziedziny oraz tworzą jej odpowiedni wymiar. Jej efektem będzie miała okazać się pionierska architektura Premium Platform Electric (PPE) – Elektryczna Platforma Premium. Dzięki temu projektowi, tak Porsche jak i Audi planują razem tworzyć mobilność jutra, za to w późniejszym czasie w parze wprowadzać wozy elektryczne na rynek.

Dzięki szybkiemu, wspólnemu wykorzystywaniu potencjału do rozwoju, obie innowacyjne firmy generują przestrzeń w jakiej działają nad kwestiami elektryfikacji, cyfryzacją, autonomicznym modelem jazdy a także ulepszaniem wysoce wydajnych napędów konwencjonalnych. „Jakbyśmy samodzielnie chcieli uporać się ze stojącymi przed nami zadaniami, to koszty byłyby wyższe o blisko 30 procent” – informuje Oliver Blume, pracujący jako prezes zarządu Porsche AG. Rupert Stadler, pracujący jako prezes w zarządzie AUDI AG, wspomina: „PPE, stanowi dla naszej firmy kluczowy projekt przyszłości. Właściwości, ograniczona do zera emisja a także ekonomia, to doskonałe połączenie, które mogło się zrodzić dzięki wyjątkowej w branży motoryzacyjnej współpracy. 1+1 daje w tym przypadku 3.” Dla kooperacyjnego przedsięwzięcia, jakie ma zbudować trzy rodziny modelowe, stworzono centra konstrukcyjne na terenie Ingolstadt oraz Weissach. Dwa z trzech przygotowywanych projektów wozów, z których każdy będzie obejmował modele obu firm, są prowadzone z inicjatywy Audi, a jeden przez Porsche. Do prac przyłączyło się prawie 550 konstruktorów Audi a także 300 konstruktorów Porsche, a tendencja jest rosnąca. Twórcy wymieniają się – 2 dni w tygodniu spędzają w partnerskim lokalu konstrukcyjnym.

Dzięki innowacyjnej architekturze, Audi oraz Porsche są w stanie doskonale wykorzystywać zalety samochodu o napędzie czysto elektrycznym – choćby w obszarze wyposażenia, rozstawu osi czy przestrzeni. Równocześnie architektury są tak bardzo elastyczne, iż w ramach konkretnej rodziny modelowej są w stanie pojawiać się pojazdy zarówno z niskim, jak i z bardzo wysokim zawieszeniem, czyli SUV-y a także potężne limuzyny. Koncepcyjne auta wykonane na platformie PPE są w planach na końcówkę 2021 roku. Wcześniej, w 2018 a także 2019 roku, na rynku motoryzacyjnym pojawią się seryjnie wytwarzane pojazdy e-tron a także Mission E – a zatem pierwsze w pełni zelektryfikowane auta obydwu producentów premium.  Oferta aut Audi zdecydowanie jest coraz ogromniejsza. W przyszłości firmy tworzyć mają tego typu rozwiązania jak: MEB (Modułowy System Elektryczny – unowocześniany wciąż przez firmę VW), PPE, dwie alternatywne, zmodernizowane architektury i świeże idee rosnące w kategorii pojazdów o sportowym charakterze. Przemiana przedsiębiorstwa, która już się zaczęła, powoduje, że możliwości oraz pieniądze wykorzystywane są zawsze tak, w jaki winny.